Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ Α΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ



ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ , ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Α΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ, ΣΤΊΧΟΙ: 162-279
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΤΙΧΟΙ:162-181
1.Γιατί ο Κρέοντας προτίμησε να προσκαλέσει τους γέροντες αυτού του χορού;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Κατά τον Κρέοντα, ποια στοιχεία συνθέτουν το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του ηγέτη;
……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Πώς ηθογραφείται εδώ  ο Κρέοντας;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Κάτω από ποιες συνθήκες μπορεί ένας άνδρας να δείξει τις πραγματικές του διοικητικές και νομοθετικές ικανότητες;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Ποιος, κατά τον Κρέοντα, θεωρείται φαύλος ηγέτης;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………





ΣΤΙΧΟΙ: 182-197
1.      Ποια είναι η γενικότερη στάση του Κρέοντα απέναντι στους εχθρούς και στους φίλους της πατρίδας:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



2.       Από τα παιδιά του Οιδίποδα, ποιο θεωρεί ο Κρέοντας φίλο και ποιο εχθρό της πατρίδας και για ποιο λόγο;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


3.       Γιατί ο Κρέοντας χρησιμοποιεί συχνά την αντωνυμία « εγώ»;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..







                                                                             



ΣΤΙΧΟΙ:198-222
1.      Με ποιον  τρόπο προοικονομείται η είσοδος του φύλακα στη σκηνή( ορχήστρα);
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2.      Πώς χαρακτηρίζετε τη στάση του χορού; Συγκρίνετε τη με τη στάση του στην πάροδο.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3.      Τι εννοεί ο Κρέοντας, όταν λέει: « έτσι θα πληρωθεί στα αλήθεια»;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4.      Πώς ερμηνεύεται τη φράση του Κρέοντα: « όμως πολλές φορές …. Ελπίδες κέρδους».
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5.       Ποια είναι η σκοπιμότητα του λόγου του Κρέοντα;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

6.      Ποια συναισθήματα γεννώνται στους θεατές, ακούγοντας τον Κρέοντα;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7.      Γιατί , επαναλαμβάνεται το κήρυγμα που είναι ήδη γνωστό από τον πρόλογο;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


ΣΤΙΧΟΙ: 223-263

1.      Πού οφείλεται το λαχάνιασμα του φύλακα;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.       Τι εκφράζουν οι ερωτήσεις  στο στίχο 248;
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3.      Πώς ηθογραφείται ο φύλακας στο κείμενο αυτό;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.      Με την ταφή του Πολυνείκη μειώνεται το κύρος του Κρέοντα;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5.       Ποια πολιτιστικά στοιχεία υπάρχουν στο κείμενο;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6.       Τι αποδεικνύει ο τρόπος ταφής;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………







ΣΤΙΧΟΙ:264-279

1.Τί ήταν εκείνο που έκανε τους φύλακες να σκύψουν το κεφάλι μέχρι το έδαφος;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.Πού υπάρχει ειρωνεία στο κείμενο;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.Η παρέμβαση του χορού αποτελεί στην ουσία έμμεση αποδοκιμασία του Κρέοντα. Μπορείτε να εξηγήσετε τους λόγους;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


                                                                            
  ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Α΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ,ΣΤΙΧΟΙ: 280-294
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.    Να μεταφράσετε τους στίχους 284-288.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.       Κατά την  αντίληψη των αρχαίων  Ελλήνων, ποιους οι θεοί τιμούν και βοηθούν;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.       Ποιο συλλογισμό χρησιμοποιεί ο Κρέοντας, για να αποδείξει ότι η ταφή του νεκρού δεν είναι θεόσταλτο έργο;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
4.       Ποιους υποψιάζεται ο Κρέοντας ως δράστες της ταφής του νεκρού; Ποια είναι τα κίνητρα των δραστών; Είναι αυτό ενδεικτικό του ήθους του;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5.       Στις παρακάτω λέξεις να γραφεί η  γενική και δοτική ενικού και πληθυντικού αριθμού: γέρων, δαίμων, νεκρός, ευεργέτης, ναός, πυρώσων, ανάθημα, εκεινος, πόλις, ανήρ.
γενική
δοτική
γενική
δοτική








































6.      Κακούς, δικαίως, καλως: Να γίνει παραθετική αντικατάσταση.
Θετικός βαθμός
Συγκριτικός βαθμός
Υπερθετικός βαθμός









7.      Να γίνει Χ.Α. στους παρακάτω ρηματικούς τύπους:
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
λέγων


φέροντες

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ




Ειχον
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ


πυρώσων


ΑΟΡΙΣΤΟΣ

εφευρεθης



ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ





ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ





8.      Να γίνει Ε.Α. στον Αόριστο β΄στο πρόσωπο που δίνεται:
οριστική
ειπες



υποτακτική

ευρηται


ευκτική


σχοιμεν

προστακτική



ενέγκομεν
9.       Να αναγνωριστούν οι δευτερεύουσες προτάσεις και οι μετοχές του κειμένου.
10.   Με τις παρακάτω λέξεις του κειμένου να σχηματίσετε παράγωγα τους στα ν.ε.
Εφευρεθης:………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Υπερτιμωντες:……………………………………………………………………………………………………………………………………
Διασκεδών:………………………………………………………………………………………………………………………………….......
Φέροντες:………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Ειργάσθαι:…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ειχον:………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Παρηγμένους:……………………………………………………………………………………………………………………………………


                                                             
                                                                                        
                                                                           

     ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Α΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ, ΣΤΙΧΟΙ: 295-314
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.Να  μεταφράσετε τους στίχους 304-312.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Κατά τον Κρέοντα, ποια είναι τα δεινά από την κακή χρήση του χρήματος;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3. Να  εντοπιστούν και να αναλυθούν οι τραγικές ειρωνείες του κειμένου.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
4. Προς ποιους απευθύνονται οι φοβερές απειλές του Κρέοντα;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Στις παρακάτω λέξεις να γραφεί η δοτική και η αιτιατική ενικού και πληθυντικού αριθμού:
 Νόμισμα, τουτο, φρήν, πραγμα, παν, έργον, ευρων, οφθαλμός, υβρις, κέρδος
δοτική
αιτιατική
δοτική
αιτιατική








































6. Να γίνει Π.Α.
ΘΕΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ
ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ
κακόν


αισχρά



πλείονας


7. Να γίνει Χ.Α.
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
παραλλάσσει

εχειν

λέγω


ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ







ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ







ΑΟΡΙΣΤΟΣ

εδειξεν

εξεπραξαν

μάθητε
ιδοις
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ







ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ








8. Να αναγνωριστούν οι μετοχές και  οι εμπρόθετοι προσδιορισμοί του κειμένου.
9.Για κάθε μία από τις παρακάτω λέξεις να βρεθεί ο ετυμολογικά συγγενής της τύπος μέσα από το αρχαίο κείμενο:
Κατάσταση…………………………  διδασκαλείο…………………………… σωτήριος……………………….οφλαλμός……………..
Αλλαγμένος………………………….παράδειγμα…………………………μάθηση…………………………αδήλωτος…………………..
Αρπακτικό……………………………..ειδησεογραφικός………………………………………….πρακτικός………………………………
Φανερός………………………….απόρρητος………………………………..εφεύρεση…………………………

                             

ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Α΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ,ΣΤΙΧΟΙ: 315-331
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.      Να μεταφράσετε τους στίχους 327-331.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.      Τι υποδηλώνει η στιχομυθία Κρέοντα- φύλακα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3.       Πότε αποχωρεί από τη σκηνή ο Κρέοντας και πότε ο φύλακας;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.      Μπορείτε να εξηγήσετε τη θρασύτητα και την αυθάδεια του φύλακα;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5.       Να γραφεί η γενική και κλητική ενικού και η ονομαστική και δοτική πληθυντικού στις παρακάτω λέξεις: δρων, λάλημα, ποιήσας, ψυδη, τύχη, ελπίς, χάρις

γενική
κλητική
ονομαστική
δοτική





























         6.ψευδη, δεινόν, πολλήν: Να γίνει Π.Α.
ΘΕΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ
ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ











6.      Να γίνει Ε.Α. στον Πθητικό Αόριστο στο πρόσωπο που δίνεται στα παρακάτω ρήματα:
οριστική
εστράφης



ωφθησαν

υποτακτική

φανη




ευκτική


ευρεθειημεν


σωθειη
προστακτική



ληφθητε



7.      Να γίνει Ε. Α. στον Αόριστο β΄στο πρόσωπο που δίνεται:
οριστική
ελάβου



υποτακτική

ιδης


ευκτική


ελθοιμεν

προστακτική



ευρόντων

8.      Να αναγνωριστούν οι μετοχές και τα απαρέμφατα του κειμένου και αν εντοπιστούν και τα υποκείμενα τους.
9.      Με τις παρακάτω λέξεις του αρχαίου κειμένου που σας δίνονται να σχηματιστούν παράγωγα τους στα ν.ε.:
Δώσεις:………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Στραφείς:……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Εκπεφυκός:………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Δοκει:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Φανειτε:…………………………………………………………………………………………………………………………………………….δρωντας:…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Εργάζεται:………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Ευρεθείη:…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ληφθη:………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Κρινει:………………………………………………………………………………………………………………………………………………..οψει:………………………………………………………………………………………………………………………………………………….σωθείς:………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Οφείλω:……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

                                                     Η ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
                                       ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου