Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΛΟΓΟΥ



ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ, στίχοι 11-38
Φύλλο εργασίας
1.      Να μεταφράσετε τους στίχους 11-14.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.      Ποιες πληροφορίες μαθαίνουμε από την απάντηση της Ισμήνης στους στίχους 11-17;
……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.      Καταγράψτε τα κύρια σημεία των στίχων 11-38.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
4.       Πώς δικαιολογείτε ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ο Κρέοντας αντιμετώπισε τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5.       Πιστεύετε ότι έπραξε καλώς ή κακώς ο Κρέοντας που   απαγόρευσε την ταφή του Πολυνείκη;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
6.       Γιατί η Αντιγόνη έλαβε όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις και κάλεσε την αδελφή της έξω από τα ανάκτορα, προκειμένου να της ανακοινώσει τη διαταγή του Κρέοντα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7.       Πιστεύετε ότι η ποινή του θανάτου θα μπορούσε να επιβληθεί και στις δύο αδελφές, αν παρέβαιναν τη διαταγή του Κρέοντα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
8.       Μπορείτε να φανταστείτε την ψυχική κατάσταση της Αντιγόνης, όταν απαντά στην Ισμήνη με τη φράση « ήδη καλώς».
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
9.       « Να τον αφήσουν άκλαυτο, άταφο, ευχάριστο εύρημα για τα όρνια, που λαίμαργα ψάχνουν για την τροφή τους». Τί επιδιώκει  η Αντιγόνη με τη φράση αυτή;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
10.   Ποια ήταν η αντίληψη των αρχαίων για την ταφή των νεκρών;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
11.   Δείξεις- πέφυκας:  γιατί η Αντιγόνη χρησιμοποιεί το β΄ενικό  πρόσωπο στα ρήματα αυτά και όχι το α΄πληθυντικό;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
12.   Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις στα παρακάτω ουσιαστικά, επίθετα και αντωνυμίες:



ΕΝΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ




ουδενός





χρησθέντος



ηδει





εντίμω



χειρα





νέκυν



ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ







νυκτων









ευτυχούσαις









επη







ΕΝΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ







εμου









κηρύξαντι









σαφη






ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ




τινων





πραγμάτων



γλυκέσι





πόλεσι



χάριτας





υμας

13.  Να γίνει Χ. Α στα παρακάτω ρήματα ή ρηματικούς τύπους:

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

εχει
λέγουσι




ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
εξέπεμπον






ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ






δείξεις
ΑΟΡΙΣΤΟΣ



χρησθείς
εκρυψε
κηρύξαντα

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ







ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ








14.Να αναγνωριστούν οι δευτερεύουσες προτάσεις του κειμένου.
 15. εξέπεμπον, οιδα, λέγουσι, έκρυψε, εκκεκηρυχθαι, αγειν, δρα, δείξεις: Να γραφούν παράγωγα τους στα ν. ε.:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
16. Να βρεθεί ο ετυμολογικά συγγενής τύπος μέσα από το αρχαίο κείμενο για κάθε μία από τις λέξεις της ν.ε.:
Στέρηση……………………………..   είδηση……………………………….. πομπός…………………………………. Αδήλωτος……………………………
Τιμή……………………………… σχέση……………………………… λεξικό…………………………………….. χρήση……………………………….. κρυφτό……………………… όραση………………………………… κήρυγμα……………................ ασαφής…………………………………………..
Αγωγή…………………….. πολίτης……………………………….. δείγμα………………....... αγενής………………………………………..

                                                                                                                 Η ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
                                                                                              ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου