ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ,
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ,
στίχοι 11-38
Φύλλο
εργασίας
1. Να
μεταφράσετε τους στίχους 11-14.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Ποιες
πληροφορίες μαθαίνουμε από την απάντηση της Ισμήνης στους στίχους 11-17;
……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Καταγράψτε
τα κύρια σημεία των στίχων 11-38.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
4. Πώς δικαιολογείτε ο διαφορετικός τρόπος με τον
οποίο ο Κρέοντας αντιμετώπισε τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5. Πιστεύετε ότι έπραξε καλώς ή κακώς ο Κρέοντας
που απαγόρευσε την ταφή του Πολυνείκη;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
6. Γιατί η Αντιγόνη έλαβε όλες τις απαραίτητες
προφυλάξεις και κάλεσε την αδελφή της έξω από τα ανάκτορα, προκειμένου να της
ανακοινώσει τη διαταγή του Κρέοντα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Πιστεύετε ότι η ποινή του θανάτου θα μπορούσε
να επιβληθεί και στις δύο αδελφές, αν παρέβαιναν τη διαταγή του Κρέοντα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
8. Μπορείτε να φανταστείτε την ψυχική κατάσταση
της Αντιγόνης, όταν απαντά στην Ισμήνη με τη φράση « ήδη καλώς».
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
9. « Να τον αφήσουν άκλαυτο, άταφο, ευχάριστο
εύρημα για τα όρνια, που λαίμαργα ψάχνουν για την τροφή τους». Τί
επιδιώκει η Αντιγόνη με τη φράση αυτή;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
10. Ποια ήταν η αντίληψη των αρχαίων για την ταφή
των νεκρών;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
11. Δείξεις- πέφυκας: γιατί η Αντιγόνη χρησιμοποιεί το β΄ενικό πρόσωπο στα ρήματα αυτά και όχι το
α΄πληθυντικό;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
12. Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις στα παρακάτω
ουσιαστικά, επίθετα και αντωνυμίες:
ΕΝΙΚΟΣ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
|
|||||||
ουδενός
|
χρησθέντος
|
|||||||
ηδει
|
εντίμω
|
|||||||
χειρα
|
νέκυν
|
|||||||
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
|
|||||||
νυκτων
|
||||||||
ευτυχούσαις
|
||||||||
επη
|
ΕΝΙΚΟΣ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
|
|||||||
εμου
|
||||||||
κηρύξαντι
|
||||||||
σαφη
|
||||||||
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
|
|||||||
τινων
|
πραγμάτων
|
|||||||
γλυκέσι
|
πόλεσι
|
|||||||
χάριτας
|
υμας
|
13. Να γίνει Χ.
Α στα παρακάτω ρήματα ή ρηματικούς τύπους:
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
εχει
|
λέγουσι
|
|||||
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
εξέπεμπον
|
||||||
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
δείξεις
|
||||||
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
χρησθείς
|
εκρυψε
|
κηρύξαντα
|
||||
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
|||||||
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
14.Να
αναγνωριστούν οι δευτερεύουσες προτάσεις του κειμένου.
15. εξέπεμπον, οιδα, λέγουσι, έκρυψε,
εκκεκηρυχθαι, αγειν, δρα, δείξεις: Να γραφούν παράγωγα τους στα ν. ε.:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
16.
Να βρεθεί ο ετυμολογικά συγγενής τύπος μέσα από το αρχαίο κείμενο για κάθε μία
από τις λέξεις της ν.ε.:
Στέρηση…………………………….. είδηση……………………………….. πομπός………………………………….
Αδήλωτος……………………………
Τιμή………………………………
σχέση……………………………… λεξικό…………………………………….. χρήση……………………………….. κρυφτό………………………
όραση………………………………… κήρυγμα……………................ ασαφής…………………………………………..
Αγωγή……………………..
πολίτης……………………………….. δείγμα………………....... αγενής………………………………………..
Η ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου