ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Β΄ΤΑΞΗ
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΙΤΛΟΣ: « Ο ΜΕΓΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ
ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ, Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ».
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ, «
ΙΣΤΟΠΟΛΙΣ».
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
1.
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία και τους
λόγους ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης.
2.
Να
αντιληφθούν τη σημασία της θρησκευτικής πολιτικής του Μεγάλου Κωνσταντίνου.
3.
Να παρακολουθήσουν τις αισθητικές παρεμβάσεις
που καθιέρωσαν την Κων/πολη ως τη μεγαλύτερη πόλη της εποχής.
4.
Να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους ο Μ.
Κων/νος υποστήριξε το χριστιανισμό.
5.
Να
γνωρίσουν τη μεγάλη αίρεση της εποχής και τον τρόπο καταστολής της.
Γενικοί στόχοι:
- Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία αναζήτησης ιστορικών πληροφοριών στο διαδίκτυο και να κατανοήσουν ότι ο παγκόσμιος ιστός μπορεί να λειτουργήσει ως πηγή άντλησης πολύτιμων στοιχείων για την κατανόηση του παρελθόντος.
- Να κατανοήσουν ότι οι ιστορικές πληροφορίες και τα στοιχεία που παρέχονται στο διαδίκτυο δεν είναι πάντα αξιόπιστα και κατ' επέκταση είναι αναγκαία η αξιολόγηση τους με βάση κάποια συγκεκριμένα κριτήρια κάθε φορά.
- Να μελετήσουν πρωτογενείς πηγές και ιστοριογραφικά κείμενα προκειμένου να συγκεντρώσουν πληροφορίες για να ερμηνεύσουν ιστορικά γεγονότα.
- Να εξοικειωθούν με τη χρήση ποικιλίας πηγών: γραπτές, οπτικές, ηλεκτρονικές.
ως προς το
μάθημα της Γλώσσας
- Να ασκηθούν στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
ως προς τη
χρήση των Νέων Τεχνολογιών
- Να μάθουν να αξιοποιούν το Internet ως πηγή άντληση πληροφοριών.
- Να εθιστούν, πιο συγκεκριμένα, στη διατύπωση ερωτημάτων τέτοιων που να μπορούν να λάβουν αξιοποιήσιμες απαντήσεις.
- Να μάθουν να ενσωματώνουν τις Νέες Τεχνολογίες στις εργασίες τους: άντληση πληροφοριών από το Internet, αξιοποίηση του επεξεργαστή κειμένου για την παραγωγή γραπτού λόγου.
ως προς τη
μαθησιακή διαδικασία, γενικότερα
- Να καλλιεργήσουν αναλυτική και συνθετική ικανότητα.
- Να εκτιμήσουν μέσα από τη δράση τους σε ομάδες την αποτελεσματικότητα της συνεργατικής μάθησης.
- Να εξοικειωθούν με νέους τρόπους διδακτικής προσέγγισης και μαθησιακής διαδικασίας.
1ο
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: « ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ, Η
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ».
1η
Δραστηριότητα: ανοίξτε το λογισμικό « Ιστόπολις», που βρίσκεται στην παρακάτω
ηλεκτρονική διεύθυνση:
και ακολουθείστε την εξής πορεία: Ενότητες- Βυζαντινή- 11. Μ ία νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη.
Διαβάστε το κείμενο παρουσίασης και ανοίξτε την πολυμεσική
παρουσίαση . Κατόπιν προχωρήστε στην
υλοποίηση των εξής δραστηριοτήτων:
Α) δημιουργήστε μία χρονογραμμή, παρουσιάζοντας την πορεία
από την απόφαση ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης
έως και τη γενέθλιο ημέρα της
Β) δημιουργήστε εννοιολογικό χάρτη, απεικονίζοντας τη
σπουδαιότητα της Κων/πολης, καθώς
και τις παρεμβάσεις αισθητικές και μη
που έγιναν, καθιερώνοντας την ως τη μεγαλύτερη πόλη της εποχής.
2η Δραστηριότητα: διαβάστε το κείμενο 11.01 « Στρατηγικό πλεονέκτημα»
Κατόπιν παρουσιάστε σχηματικά, χρησιμοποιώντας σχήματα
smart art του word το στρατηγικό πλεονέκτημα της Κωνσταντινούπολης.
3η Δραστηριότητα: διαβάστε το κείμενο 11.02 « Η
γεωγραφική θέση και η αίγλη της Κωνσταντινούπολης» που προσφέρεται στο
λογισμικό και απαντήστε στο γιατί ήταν προνομιακό το μέρος ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης. Ποιο ήταν το πλεονέκτημα
της τοποθεσίας;
Εμπλουτίστε την εργασία σας και με εικονιστικό υλικό που θα
αλιεύσετε στο λογισμικό και που σχετίζονται με τις τεθείσες δραστηριότητες.
2ο ΦΥΛΛΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ: « Ο ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ».
1η Δραστηριότητα: ανοίξτε το λογισμικό « Ιστόπολις», που βρίσκεται στην
παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:
και ακολουθείστε την εξής πορεία: Ενότητες- Βυζαντινή- 61. Ο Μέγας Κωνσταντίνος και το έργο του.
Διαβάστε το κείμενο παρουσίασης και ανοίξτε την πολυμεσική
παρουσίαση. Κατόπιν δημιουργήστε μία χρονογραμμή των σημαντικότερων γεγονότων
που σημάδεψαν την πορεία του, έως και το θάνατό του.
2η Δραστηριότητα: διαβάστε το κείμενο 61.02 «
Υποστήριξη του Χριστιανισμού» και απαντήστε στο εξής ερώτημα
Για ποιους λόγους ο Κωνσταντίνος υποστήριξε το
Χριστιανισμό; Πως προσπάθησε να
υλοποιήσει αυτό του το όραμα και πότε ξεκίνησε;
3η Δραστηριότητα: διαβάστε το κείμενο 61.03 «
Καθιέρωση Οικουμενικών Συνόδων» και καταγράψτε ποια ήταν η μεγάλη αίρεση που
μάχονταν το Χριστιανισμό και τι πρέσβευε;
Ποια τα βήματα καταστολής της από το Μ. Κωνσταντίνο;
Ποιες αποφάσεις της Συνόδου της Νίκαιας επικράτησαν τελικά;
Καταγράψτε τις απαντήσεις σας σε πρόγραμμα παρουσιάσεων power-point το οποίο
θα διανθίσετε με οπτικό υλικό που θα αλιεύσετε στο λογισμικό ή και ελεύθερα στο διαδίκτυο.
Η ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου