ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ,
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΒΙΒΛΙΟ 2,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2, 1-2
ΦΥΛΛΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1. Να μεταφράσετε το απόσπασμα την
παράγραφο 1.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. Να αξιολογηθούν από στρατιωτική και πολιτική
άποψη οι ενέργειες του Λυσάνδρου.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Ποια ήταν η τακτική του Λυσάνδρου απέναντι
στους Αθηναίους και που αποσκοπούσε;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Ποιο αντίκτυπο είχε στους Αθηναίους η είδηση της συμφοράς;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Γιατί ο Λύσανδρος έσπευσε να καταλάβει το
Βυζάντιο και την Καλκηδόνα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Γιατί ο Λύσανδρος μετά την καταστροφή των
Αθηναίων στους Αιγός ποταμούς δεν
έπλευσε στον Πειραιά, για να κυριεύσει και να καταλύσει το αθηναϊκό
κράτος;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
7. « τα εν τη Λαμψάκω κατεστήσατο»: Να
ερμηνεύσετε τη φράση.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
8. Στις παρακάτω λέξεις να γραφεί η γενική και η
αιτιατική ενικού και πληθυντικού αριθμού:
Φρουρός, τις, άλλος, πλείων, άστυ, επιτήδειον, καταλιπών, αρμοστής,
αποπλεύσας
Γενική
|
αιτιατική
|
γενική
|
αιτιατική
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Να γίνει παραθετική αντικατάσταση.
Θετικός
βαθμός
|
Συγκριτικός
βαθμός
|
Υπερθετικός
βαθμός
|
|
πλείους
|
|
|
θαττον
|
|
10. Φεύγω, γίγνομαι, καταλείπω: Να γίνει
Ε.Α. στον Αόριστο β΄στο πρόσωπο που δίνεται και να γραφεί το απαρέμφατο και η
μετοχή.
οριστική
|
εφύγετε
|
|
|
υποτακτική
|
|
|
|
ευκτική
|
|
γένοιντο
|
|
προστακτική
|
|
|
|
απαρέμφατο
|
|
|
καταλιπειν
|
μετοχή
|
|
|
|
11. Να γίνει Χ.Α. στους παρακάτω
ρηματικούς τύπους:
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
|
|
|
|
|
επεσκεύαζεν
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
υπεδέχοντο
|
|
απεπεμπεν
|
|
|
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
|
εφυγον
|
|
καταλιπών
|
αποπλεύσας
|
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
12. Να αναγνωριστούν οι εμπρόθετου
προσδιορισμοί και οι γενικές του κειμένου.
13. Με τους παρακάτω ρηματικούς τύπους
του κειμένου να σχηματίσετε παράγωγα στα ν.ε.
Καθίσταμαι:………………………………………………………………………………………………………………………
Υποδέχομαι:………………………………………………………………………………………………………………………
Αφίεμαι:…………………………………………………………………………………………………………………………….
Προδίδωμι:………………………………………………………………………………………………………………………..
Φεύγω:……………………………………………………………………………………………………………………………..
Γίγνομαι:……………………………………………………………………………………………………………………………
Με πέντε από αυτά να σχηματίσετε δόκιμες προτάσεις στα νέα ελληνικά.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
14. Για κάθε μία από τις παρακάτω λέξεις
της ν.ε. να βρείτε τον ετυμολογικά
συγγενή τους τύπο μέσα από τα αρχαίο κείμενο:
Απόσταση…………………………………… άνεση………………………………… έλλειμα…………………………………….
Αποδιοπομπαίος……………………………. Καταφύγιο………………………… συλλογή………………………………..
Αστικός………………………… παρών…………………………… κατασκευή…………………………………
ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΒΙΒΛΙΟ 2, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2,
3-4
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.
Να
μεταφράσετε την παράγραφο 4.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.
Να αξιολογήσετε τις αντιδράσεις και τις
ενέργειες των Αθηναίων μετά την είδηση της καταστροφής του στόλου τους στους
Αιγός ποταμούς.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.
Να
απαριθμήσετε τις αποφάσεις που έλαβαν μετά την αναγγελία της καταστροφής του
στόλου τους.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4.
Για ποιους πρόσθετους λόγους οι Αθηναίοι
φοβούνταν ότι οι Σπαρτιάτες και οι σύμμαχοι τους θα έδειχναν σκληρότητα
απέναντι τους; Ποια ήταν τα συνήθη δεινά που ακολουθούσαν την κατάληψη μίας
πόλης στην αρχαιότητα;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5.
Τι είχαν κάνει στους Μηλίους και στους
Σκιωναίους οι Αθηναίοι;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6.
Να
γραφεί η δοτική και η αιτιατική ενικού και η ονομαστική δοτική πληθυντικού στις
παρακάτω λέξεις: νύξ, τειχος, ο απολωλώς, νομίζων, άποικος, ων, κρατήσας,
πολύς, Έλλην, λιμήν, παν
δοτική
|
αιτιατική
|
ονομαστική
|
δοτική
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
Μακρων,
πολύ μαλλον, πολλούς: Να γίνει Π.Α.
Θετικός βαθμός
|
Συγκριτικός βαθμός
|
Υπερθετικός βαθμός
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
Αφικνουμαι,
κρατω: Να κλιθεί ο Ενεστώτας σε όλες τις εγκλίσεις, να γραφεί το απαρέμφατο και
η μετοχή και να κλιθεί και ο Παρατατικός.
|
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
|
|
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
οριστική
|
υποτακτική
|
ευκτική
|
προστακτική
|
απαρέμφατο
|
μετοχή
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
|
|
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
οριστική
|
υποτακτική
|
ευκτική
|
προστακτική
|
απαρέμφατο
|
μετοχή
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.
Να
γίνει Χ.Α στους παρακάτω ρηματικούς τύπους:
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
|
παραγγέλλων
|
νομίζοντες
|
παρασκεύαζειν
|
|
όντας
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
ελέγετο
|
|
|
|
|
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
|
|
|
|
κρατήσαντες
|
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
10. Να βρεθούν τα αντικείμενα των ρημάτων
και των ρηματικών τύπων του κειμένου και να
αναγνωριστούν τα απαρέμφατα.
11. Για κάθε μία από τις παρακάτω λέξεις
της ν.ε. να βρεθεί ο ετυμολογικά συγγενής της τύπος μέσα από το αρχαίο κείμενο:
Άφιξη………………………………αναγγελία………………………..παρουσία…………………………
Επανάσταση……………………………δόξα………………………..
νυχτολούλουδο……………………………..
Κοιμισμένος……………………………πανωλεθρία………………………………πένθιμος……………………………
Ακράτητος………………………………
μέτοικος…………………………….. νόμισμα…………………………………
Πάθος…………………………
επιφυλακή………………………………….σταθμός……………………………..
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:
« Σύνθεση επιστολής από έναν Αθηναίο στρατιώτη
που αποχωρεί αναγκαστικά από το Βυζάντιο».
ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΒΙΒΛΙΟ 2, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 // ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ 16-18
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.
Να μεταφράσετε την παράγραφο 19.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.
Ποιος
ήταν ο Θηραμένης και τι πρότεινε στην Εκκλησία του Δήμου;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3.
Τι γνωρίζετε για την Εκκλησία του Δήμου;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.
Γιατί οι
Αθηναίοι εμπιστεύτηκαν το Θηραμένη και τον έστειλαν στο Λύσανδρο;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5.
Ποιες
ήταν οι ενέργειες του Θηραμένη και που αποσκοπούσαν;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6.
Πως κρίνετε
την ενέργεια του Λυσάνδρου να στείλει έναν Αθηναίο εξόριστο στους εφόρους;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7.
Τι
γνωρίζετε για την αρχή των πέντε (5) εφόρων στη Σπάρτη;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
8.
Στις
παρακάτω λέξεις να γραφεί η ίδια πτώση στον άλλο αριθμό:
Τοιούτων………………………………. Όντων……………………………… ειδώς………………………… την
πόλιν………………………………
Των τειχων……………………………… πίστεως…………………………….. πεμφθείς…………………………..
μηνας…………………………
Επιτηρων…………………………………..τις……………………….. ό,τι……………………….. κύριος…………………………….
Τους εφόρους……………………………… ταυτα………......... πρευσβετής…………………………….
Αυτοκράτωρ…………………………….
Πολέμους……………………..
9.
Ειπεν, πέμψαι, επιτηρων: Να κλιθούν σε όλες τις
εγκλίσεις του ιδίου χρόνου.
οριστική
|
υποτακτική
|
ευκτική
|
προστακτική
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
οριστική
|
υποτακτική
|
ευκτική
|
προστακτική
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
οριστική
|
υποτακτική
|
ευκτική
|
προστακτική
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.
Να γραφούν οι τύποι που ζητούνται στην
παρένθεση:
Οντων ( β΄εν. και β΄πληθ. ευκτ. ΑΟΡ)
…………………………. ……………………………..
Πέμψαι ( γ΄εν. και γ΄πληθ. οριστ. ΠΡΚ)…………………………….. ………………………………..
Βουλόμενοι ( β΄εν. και γ΄πληθ. οριστ. Παθητ. ΑΟΡ) ……………………………… …………………………………….
Πεμφθείς ( β΄εν. και β΄πληθ. οριστ. ΠΡΚ. Ενεργητ.
Φωνής)………………………………. ………………………………
Ομολογήσειν ( α΄εν. και α΄ πληθ. οριστ. ΑΟΡ.)…………………………….. ………………………………..
Κατέχει ( β΄εν. και β΄πληθ. ευκτ. ΜΕΛΛ.) ………………………………… ………………………………………….
11.
Να αναγνωριστούν
οι μετοχές, τα απαρέμφατα και οι εμπρόθετοι προσδιορισμοί του κειμένου.
12.
Με τις παρακάτω λέξεις της α.ε. να γράψετε από
τρία παράγωγα τους στα ν.ε. :
Πόλιν:………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Βουλόμενοι:…………………………………………………………………………………………………………………………………...
Διέτριβε:…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Επιτηρων:………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ερωτωτο:…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Εξαιρειν:………………………………………………………………………………………………………………………………………….
13.
Για κάθε μία από τις παρακάτω λέξεις της ν.ε. να
βρείτε τον ετυμολογικά συγγενή τους τύπο μέσα από το αρχαίο κείμενο:
αφαίρεση…………………………….
Ανείπωτος……………………………….. ανεκτικός…………………………… σχετικός…………………………
τρίψιμο…………………………….. ανταποκριτής……………………………………
προσκλητήριο………………………………εισαγγελία……………………….ανομολόγητος…………………………………..
αντοχή…………………………..ερωτηματικό…………………………………… θεολόγος………………………… πολιούχος……………………
ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΒΙΒΛΙΟ 2, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2,
21-23
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.
Να
μεταφράσετε την παράγραφο 23.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.
Γιατί πολύς κόσμος περικύκλωνε το Θηραμένη και
τους άλλους πρέσβεις, όταν επανήλθαν στην Αθήνα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.
Ποια
θέση παίρνει ο Θηραμένης απέναντι στο ζήτημα της συνθηκολόγησης; Γιατί;
Πιστεύετε ότι επηρέασε το δήμο της
Αθήνας με τη στάση του αυτή;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4.
Γιατί, κατά τη γνώμη σας, ορισμένοι από τους
Αθηναίους αντέδρασαν στις προτάσεις του Θηραμένη;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5.
Πώς κρίνετε την τελική απόφαση των Αθηναίων
να αποδεχτούν τα όσα τους μετέφερε ο Θηραμένης χωρίς να απαιτήσουν κάποια
μετατροπή των επαχθών όρων της ειρήνης;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6.
Όπως
μας παραδίδει ο Λυσίας ( Λυσία, Κατά Ερατοσθένους), ο Θηραμένης μετά την
επιτυχημένη αποστολή του, αντιμετωπίστηκε από τους Αθηναίους σαν ήρωας. Πώς
κρίνετε στο θέμα αυτό τους Αθηναίους από τη μια και το Θηραμένη από την άλλη;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7.
Να
γραφεί η δοτική και η αιτιατική ενικού και η ονομαστική και δοτική πληθυντικού στις παρακάτω
λέξεις: το πληθος, τω λιμω, οις πολλη προθυμια, λέγων, τα τείχη, τινων,
αυλητρίδων,
δοτική
|
αιτιατική
|
ονομαστική
|
δοτική
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
Να
γίνει Χ.Α στους παρακάτω ρηματικούς τύπους:
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
δέχεσθαι
|
|
|
|
ποιοιντο
|
πείθεσθαι
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
|
επανέφερον
|
ενεχώρει
|
απήγγελλον
|
|
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
|
περιαιρειν
|
|
αρχειν
|
νομίζοντες
|
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
|
|
αντειπόντων
|
|
|
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
9.
Να αναγνωριστούν τα απαρέμφατα και οι μετοχές
και να γίνει σύνταξη στα απαρέμφατα. Επίσης να εντοπιστούν οι επιθετικοί
προσδιορισμοί του κειμένου.
10. Για κάθε μία από τις παρακάτω λέξεις
της ν.ε. να βρεθεί ο ετυμολογικά συγγενής της τύπος μέσα από το αρχαίο κείμενο:
λεωφόρος………………………………σύμπραξη………………………..
πλούτος…………………………
αυθαίρετος…………………………… παίνεμα………………………
δεξαμενή……………………………..
σκάφος…………………………… αρχίατρος………………………………
σύμπραξη……………………………
αφηρημάδα…………………………….. πλήρης………………………………
δεξιός…………………………
ακατάδεκτος………………………………….
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ:
« Να υποθέσεις ότι είσαι ένας νέος που ζει
στην Αθήνα και ότι είσαι αυτήκοος μάρτυρας των όσων ο Θηραμένης ανακοίνωσε
στους Αθηναίους.
Να αποδώσεις, όπως σκέφτεσαι εσύ και
αισθάνεσαι τα πράγματα, το ιδιαίτερο κλίμα που επικρατούσε εκείνη την ημέρα
στην Αθήνα».
Η ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου