ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: « Η ΑΡΧΑΙΑ
ΑΙΓΥΠΤΟΣ»
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ: ΙΣΤΟΠΟΛΙΣ
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Να γνωρίσουν τους θεούς των Αιγυπτίων, το
γραφικό τους σύστημα, την κοινωνική τους οργάνωση, την ανάπτυξη των επιστημών
και των τεχνών.
Να συνειδητοποιήσουν την τεράστια
σημασία που είχε ο Νείλος για την Αίγυπτο, καθώς και η ταρίχευση των νεκρών.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ - ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ:
1. Να καλλιεργήσουν συνεργατικό πνεύμα.
2. Να οικοδομούν γνώσεις και να παράγουν κείμενο από
κοινού.
3. Να εξοικειωθούν με την αναζήτηση της πληροφορίας
αναπτύσσοντας αξιολογικά κριτήρια.
4. Να αναπτύξουν ενεργό ρόλο στην επεξεργασία και
πρόσληψη της γνώσης.
5. Να συνθέτουν πολυτροπικό λόγο.
6. Να υποστηρίζουν δημόσια τις εργασίες –πορίσματά τους.
7. Να αποκτήσουν μεταγνωστικές δεξιότητες ως προς την
αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών.
ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ - ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ
ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ:
1. Να εξοικειωθούν με τον τρόπο εργασίας και έρευνας στο
διαδίκτυο αλλά και σε ηλεκτρονικά περιβάλλοντα μάθησης.
2. Να αξιοποιούν τον επεξεργαστή κειμένου για την
οργάνωση και επεξεργασία των δεδομένων τους.
3. Να αποκτήσουν ικανότητα χειρισμού διάφορων εργαλείων
(λογισμικά παρουσίασης, ψηφιακής
αφήγησης μέσω του προγράμματος movie
maker, κινούμενου
βιβλίου)
4. Να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσης Η/Υ
5. Να εξοικειωθούν με τη χρήση εκπαιδευτικών
λογισμικών
Ανοίξτε το λογισμικό : « Ιστόπολις» που σας δίνεται στην
παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση
και ακολουθείστε την εξής πορεία: έναρξη- ενότητες- Αρχαία- 53. Η
αρχαία Αίγυπτος.
Ανοίξτε την πολυμεσική παρουσίαση, διαβάστε το κείμενο
παρουσίασης, καθώς και τα κείμενα που σας προτείνονται και απαντήστε στα
ακόλουθα ερωτήματα:
Δραστηριότητα 1η .
53.01 « Οι θεοί των Αιγυπτίων».
Σε εννοιολογικό χάρτη καταγράψτε τις σημαντικότερες θεότητες
των Αιγυπτίων. Ποια μορφή τους απέδιδαν;
53.02 « Η γραφή των αρχαίων Αιγυπτίων».
Ποιο γραφικό σύστημα χρησιμοποιούσαν οι Αιγύπτιοι; Ποιες
πληροφορίες μπορούμε να συλλέξουμε μέσα από το δοθέν παράθεμα;
53.03 « Κοινωνική οργάνωση των αρχαίων Αιγυπτίων».
Δημιουργήστε με
σχήματα smart art του word – πυραμίδα, την κοινωνική ιεραρχία
των Αιγυπτίων, δίνοντας παράλληλα και τις σχετικές πληροφορίες.
53.04 « Η σημασία του Νείλου για την Αίγυπτο».
Διαβάζοντας την πηγή
να αιτιολογήσετε το χαρακτηρισμό που της απέδωσε ο Ηρόδοτος ως « δώρο του
Νείλου».
53.05 « Η ανάπτυξη των επιστημών».
53.06 « Η αιγυπτιακή τέχνη».
Δημιουργήστε εννοιολογικό χάρτη με τις επιστήμες ( δώστε
παράλληλα και λίγες πληροφορίες για κάθε μία), καθώς και τις μορφές της τέχνης
που αναπτύχθηκαν στην Αίγυπτο.
53.07 « Η ταρίχευση των νεκρών».
Στη θρησκεία των Αιγυπτίων κυρίαρχη θέση είχε η πεποίθηση για
τη μετά θάνατον ζωή. Ποια διαδακασία επιβεβαιώνει την παραπάνω άποψη;
Η εργασία σας, αφού γραφεί στον
επεξεργαστή κειμένου, ενσωματώνοντας παράλληλα και εικόνες που σχετίζονται με
τα αντίστοιχα περιστατικά που θα αλιεύσετε κατόπιν ελεύθερης αναζήτησης στο
διαδίκτυο με βασικές λέξεις-κλειδιά να μετατραπεί σε αρχείο pdf, ακολουθώντας την εξής πορεία: αρχείο- αποθήκευση
ως…-επιλέγουμε pdf –πατάμε
τέλος δημοσίευση. Στη συνέχεια θα μετατρέψετε την εργασία σας σε κινούμενο βιβλίο, κάνοντας χρήση του προγράμματος
www.flipsnack.com.
Δραστηριότητα 2η
Δημιουργήστε μία πολυμεσική παρουσίαση, συνδυάζοντας
κείμενο, ήχο και πλούσιο εικονιστικό
υλικό που σχετίζεται με την Αρχαία Αίγυπτο ( φαραώ, ναούς, τέχνη, φυσικό τοπίο,
γραφή, επιστήμες, πρόσωπα), που θα αλιεύσετε στο λογισμικό και κατόπιν
ελεύθερης αναζήτησης στο διαδίκτυο. Εμπλουτίστε τις εικόνες με πληροφοριακό
υλικό.
Αποθηκεύστε την παρουσίαση σας και κατόπιν μετατρέψτε τις
διαφάνειες σε μορφή εικόνας jpeg ή jif
και στη συνέχεια δημιουργήστε μία
νέα παρουσίαση με το πρόγραμμα movie maker, δηλ.
δημιουργήστε ένα μικρό βίντεο μέσω
του οποίου θα παρουσιάζετε στους μαθητές σας την Αρχαία Αίγυπτο.
Η
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου