ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
B΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ,ΣΤΙΧΟΙ:441-472
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1. Να μεταφράσετε τους στίχους 450-457 .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Τι πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες για τους
άγραφους ηθικούς νόμους;
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................................................................
3. Γιατί η Αντιγόνη έχει σκυμμένο το κεφάλι; Πώς
εκλαμβάνει τη στάση της αυτήν ο
Κρέοντας;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Γιατί ο Κρέοντας ανακρίνει την
Αντιγόνη και σε τι αποβλέπει με την ανάκριση αυτή; Τι εκφράζει η ηρωίδα και
ποιους νόμους υπερασπίζεται;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5. Με ποια επιχειρήματα η Αντιγόνη
δικαιολογεί την αφοβία της απέναντι στη διαφαινόμενη ποινή του θανάτου;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6. Χαρακτηρίστε την Αντιγόνη. Πώς
εκδηλώνει την αγάπη της στον αδελφό της;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Να γραφεί η γενική και κλητική ενικού και η
ονομαστική και δοτική πληθυντικού στις παρακάτω λέξεις: μηκος, εμφανές, κηρύξας, ουδείς ανήρ, κέρδος,
μήτηρ, πατήρ, παις
γενική
|
κλητική
|
ονομαστική
|
δοτική
|
8. Να γίνει Ε.Α. στον Αόριστο β΄στο πρόσωπο που δίνεται στα παρακάτω
ρήματα:
οριστική
|
έβης
|
Ετυχον(
γ΄πληθ)
|
|||
υποτακτική
|
είπη
|
||||
ευκτική
|
θάνοιμεν
|
||||
προστακτική
|
ενέγκετε
|
9. Να γίνει Χ. Α. στους παρακάτω
ρηματικού τύπους:
ενεστώτας
|
φής
|
υπερβαίνειν
|
φέρει
|
|||||
παρατατικός
|
ετόλμας
|
ωόμην
|
||||||
μέλλοντας
|
δώσειν
|
θανουμαι
|
||||||
αόριστος
|
τυχειν
|
|||||||
παρακείμενος
|
||||||||
υπερσυντέλικος
|
10. Να αναγνωριστούν συντακτικά οι παρακάτω τύποι του αρχαίου
κειμένου:
τάδε, δρασαι, ελεύθερον, αιτίας, βαρείας, κηρυχθέντα, ταυτα,
εμφανη, τούσδε, τάδε, μοι, τά κηρύγματα, θεων, όντα, δείσασα, ανδρός, του
χρόνου, θανόντα, εκ πατρός, κακοις
11. Με τις παρακάτω λέξεις του αρχαίου
κειμένου που σας δίνονται να σχηματιστούν παράγωγα τους στα ν.ε.
δεδρακέναι:………………………………………………………………………………………………………………………………………
κηρύξας:……………………………………………………………………………………………………………………………………………
δύνασθαι:………………………………………………………………………………………………………………………………………..
θανουμαι:…………………………………………………………………………………………………………………………………………
επίσταται:…………………………………………………………………………………………………………………………………….…..
12. Να βρεθεί ο ετυμολογικά συγγενής
τύπος μέσα από το αρχαίο κείμενο για κάθε μία λέξη της ν.ε.
Βήμα………………………….
Ορισμός………………………………..
ζωύφιο………………………………. Δόση…………………………… ειδήμων……………………………….φορείο………………………………
φέρσιμο…………………….
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
B΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ, ΣΤΙΧΟΙ: 497-525
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.
Να
μεταφράσετε τους στίχους 499-507 .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.
Ποιο
είναι το ισχυρότερο συναίσθημα που κυριαρχεί στην ψυχή του Κρέοντα και ποιο
στην ψυχή της Αντιγόνης;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
3.
Ποιες κατηγορίες αποδίδει ο Κρέοντας στην
Αντιγόνη;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.
Πώς
κρίνει η Αντιγόνη τη στάση του χορού απέναντι στο θέμα της ταφής του νεκρού και
της σχετικής απαγορευτικής διαταγής του Κρέοντα;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5.
Με
ποια επιχειρήματα η Αντιγόνη δικαιολογεί την πράξη της ταφής του νεκρού;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6.
Χαρακτηρίστε
την Αντιγόνη και τον Κρέοντα.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7.
Ποια
είναι η θέση του Κρέοντα απέναντι στις
γυναίκες;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
8.
Ποια
είναι η λειτουργικότητα της στιχομυθίας Κρέοντα- Αντιγόνης;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
9.
Ποιες
αρχές μέσα από τα λόγια τους φαίνεται ότι υπερασπίζεται ο Κρέοντας και ποιες η
Αντιγόνη;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
10. Να
κλιθούν στον ίδιο αριθμό : κλέος, τουτο, πασιν, γλωσσαν, τυραννίς,
πολλά, στόμα, θανών, πατρός, δυσσεβη χάριν, γην, γυνή.
ονομαστική
|
γενική
|
δοτική
|
αιτιατική
|
κλητική
|
11. Να γίνει Ε.Α. στον Αόριστο β΄στο πρόσωπο που δίνεται στα παρακάτω
ρήματα:
οριστική
|
ειλες
|
εθάνετε
|
||||
υποτακτική
|
σχωσιν
|
|||||
ευκτική
|
είποιμεν
|
ελθοι
|
||||
προστακτική
|
ολου
|
12. Να γίνει Π.Α. στα παρακάτω επίθετα:
Θετικός βαθμός
|
Συγκριτικός βαθμός
|
Υπερθετικός βαθμός
|
αισχρόν
|
||
φίλος
|
||
δυσσεβη
|
||
ισους
|
||
κακω
|
||
εχθρός
|
13. Να αναγνωριστούν οι υποθετικοί λόγοι
του κειμένου.
14. Με τις παρακάτω λέξεις του αρχαίου
κειμένου που σας δίνονται να σχηματιστούν παράγωγα τους στα ν.ε.
αιρω:…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
βούλομαι:………………………………………………………………………………………………………………………………………
ορω:……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
θνήσκω:………………………………………………………………………………………………………………………………………….
μαρτυρω:…………………………………………………………………………………………………………………………………….…..
τίθεμαι:………………………………………………………………………………………………………………………………………......
λαγχάνω:…………………………………………………………………………………………………………………………………………
άρχομαι:………………………………………………………………………………………………………………………………………….
φύω:………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Β΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ, ΣΤΙΧΟΙ:
526-541
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.Να
μεταφράσετε τους στίχους 531-535.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Για ποιο λόγο η
Ισμήνη παρουσιάστηκε μπροστά στον Κρέοντα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3. Πώς εξηγείτε τη
μεταστροφή στο ήθος της Ισμήνης; Ποια είναι τα συναισθήματα των θεατών από τη
μεταστροφή αυτή;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
4. Χαρακτηρίστε την
Ισμήνη.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Να κλιθεί το
επίθετο αιματόεν και στα τρία γένη και στους δύο αριθμούς.
6. Να γίνει Χ.Α.
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
αισχύνει
|
τρέφων
|
φέρω
|
||||
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
εμάνθανον
|
||||||
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
|||||||
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
μετασχειν
|
ηθέλησας
|
|||||
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
δέδρακα
|
||||||
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
7. Να αναγνωριστούν οι ομοιόπτωτοι και
οι ετερόπτωτοι ονοματικοί προσδιορισμοί του κειμένου.
8.Για κάθε μία από τις παρακάτω λέξεις να βρεθεί
ο ετυμολογικά συγγενής της τύπος μέσα από το αρχαίο κείμενο:
αναίσχυντος…………………………
ποταμός……………………………
μαθηματικός………………………. Θρέμμα……………… συνομωσία………………………….
εύφορος………………………… δραστικός………………………… επικοινωνία…………………..
παροχή …………………………….. συνείδηση…………………………
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
B΄ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ, ΣΤΙΧΟΙ: 542-560
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.
Να
μεταφράσετε τους στίχους 542-549 .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.
Με
ποια επιχειρήματα η Ισμήνη είναι πρόθυμη να μοιραστεί την τύχη της αδελφής της;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
3.
Με ποια επιχειρήματα η Αντιγόνη προσπαθεί να
αποτρέψει την αδελφή της από το να μοιραστεί την τύχη της και να πεθάνει μαζί
της;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.
Ηθογραφήστε
την Ισμήνη μέσα από τα λόγια και τη συμπεριφορά της στους στίχους της παρούσας
ενότητας.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5.
Με
ποιον τρόπο πετυχαίνει ο ποιητής να παρουσιάσει την ένταση του διαλόγου ανάμεσα
στις δύο αδελφές;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
6.
Να
κλιθούν και στους δύο αριθμούς: ξυνίστορες, σεαυτης, τις, κηδεμών,
τάλαινα ( και στα τρία γένη).
ονομαστική
|
γενική
|
δοτική
|
αιτιατική
|
κλητική
|
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
|
|||
7.
Να
γίνει Ε.Α. στον Αόριστο β΄στο πρόσωπο
που δίνεται στα παρακάτω ρήματα:
οριστική
|
ειλεσθε
|
|||
υποτακτική
|
ερηται
|
|||
ευκτική
|
υπεκφυγοι
|
|||
προστακτική
|
λιπου
|
8.
Να
γίνει Χ.Α. στους παρακάτω ρηματικούς τύπους:
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
φρονειν
|
||
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
|||
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
|||
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
θανειν
|
υπεκφυγειν
|
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
|||
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
9.
Να
αναγνωριστούν οι μετοχές και τα απαρέμφατα της ενότητας, καθώς και τα
υποκείμενα τους.
10. Να βρεθούν οι ετυμολογικά συγγενείς
λέξεις μέσα από το αρχαίο κείμενο
προσφιλής…………………………………… πεθαμός…………………………………………
εύθικτος………………………………………
λείψανο……………………. ανώφελος………………………………….
αυθαίρετος…………………………… σώμα………………………………………
περιφρόνηση…………………………………
Η ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου