Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ



ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ, στίχοι:39-68
Φύλλο εργασίας
1.Να μεταφράσετε τους στίχους 49-54.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.Τί υποδηλώνει η λέξη « κινδύνευμα» του  κειμένου μας;
……………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3.Γιατί ο Οιδίποδας χαρακτηρίζεται « δυσκλεής»;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
4.Από ποια συναισθήματα φαντάζεστε ότι διακατέχεται η Ισμήνη, όταν απαγγέλλει τη φράση « νυν δ΄αυ μόνα δη νω λελειμένα»;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5.Ποια είναι η σημασία της φράσης « ου γαρ δή προδούς΄αλώσομαι».
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6.Πώς διαγράφεται το ήθος της Αντιγόνης και της Ισμήνης; Ποια θεατρική σκοπιμότητα υπηρετεί η διαγραφή αυτή των χαρακτήρων;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
7.Πού στηρίζεται η διαφορετική στάση των δύο αδελφών; Ποια κατά τη γνώμη  σας είναι  η πιο ορθή;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………8.Πώς ερμηνεύεται η φράση: « αλλά αυτός δεν έχει κανένα δικαίωμα να με εμποδίζει να θάψω τους δικούς μου».
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
9. Ποια επιχειρηματολογία χρησιμοποιεί η Ισμήνη , προκειμένου να αποτρέψει την Αντιγόνη στο να προχωρήσει στην τολμηρή πράξη της ταφής του Πολυνείκη;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
10. Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις ενικού και πληθυντικού αριθμού:




ΕΝΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ




κινδυνεύματος





γυναικός




εμω





ψήφω




πατέρα











ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ







απεχθων










οψεσι



κράτεσι






μητέρας



ανδρας

11. Να γίνει Ε.Α στον Αόριστο β΄και να γραφεί και το απαρέμφατο και η μετοχή στα παρακάτω ρήματα:
ΟΡΙΣΤΙΚΗ
προσέθου





ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ

θάνη




ΕΥΚΤΙΚΗ


απόλοιτο



ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ



λίπεσθε


ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΟ




παθειν

ΜΕΤΟΧΗ





Σχών-σχουσα-σχόν

12.Να εντοπιστούν και να χαρακτηριστούν οι εμπρόθετοι προσδιορισμοί του κειμένου.
13.απόλλυμαι, λείπομαι, πάσχω,σκοπουμαι,λύω,κατεργάζομαι,πράττω: Να γραφούν παράγωγα τους στα νέα ελληνικα.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
14. Να βρεθεί ο ετυμολογικά συγγενής τύπος μέσα από το κείμενο για κάθε μία λέξη της ν.ε.:
Λυμένος…………………………  συνεργάτης………………………. Άσκοπος……………………………… ριψοκίνδυνος………………………………..
Ρήμα…………………..αβίωτος……………………… ελλιπής……………………….. όλεθρος……………………..προσιτός………………………………
Φύση…………………….μάχιμος…………………..  παραίτηση…………………………βιασύνη…………………….απράγμων………………………..

                                                                                                       Η ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
                                                                                        ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου